Lamdamätare

Team Agent Orange köpte en Innovate Lm2 lamdamätare ifrån Californien.Mätaren har vi nu kompletterat med en induktiv pickup för att kunna mäta AFR värdet i förhållande till varvtal.Det går också att logga varvtal för att avläsa detta senare med hjälp av laptop. Kan vara spännande och avslöjande hur mycket man vågar att gasa.För att göra det hela lite mer internationellt så köpte vi varvtalsgivaren ifrån Berlin.


Senaste upplagan av tidningen Bilsport.En glimt av Agent Orange!


Nya Frontrunners

Nya framdäck,"Frontrunners" är på plats.De är betydligt lättare än vanliga standard däck.

SILBERBLITZ

Silberblitzbubblan får också lite omvårdnad ibland.Hastighetsmätaren har visat fel pga annan däckdimension.Den har även bara kunnat visa max 120 Km/h,lite lite kanske...Nu har mätaren varit i Tyskland.Renovering,kalibrering och en ny mätartavla har den fått. Nu känns det bättre att köra då den visar rätt hastighet.Bilden visar en originalmätare ifrån 1957,mätaren till höger är den renoverade-även den ifrån 1957.

Lite kvar att göra....

Såhär ser det ut i garaget dagen innan test`n tune helgen på Malmö Raceway. Inte riktigt som det var planerat. Det kommer att bli en hel del skruvande för att sedan kunna testköra på onsdagskörningarna istället.

Handbromsen

Nytt för i år är att den gamla vajerstyrda originalhandbromsen som monterades på fabriken i Wolfsburg åkte ut. Nu sitter det en hydraulisk istället.Placeringen är lite vinklad för lättare kunna ställa bilen i stage.

Skarvad axel

Den raserade axeln gick delvis att rädda,den skadade delen kapades,och en ny halva skarvades ihop med 2/100 mm i presspassning.Axeln TIG svetsades sedan för att hålla.På bilden syns både den "nya" axeln och de raserade kuggarna.Rivstart tävlingar sliter hårt på materialet...

Växellådsdrev

Nu äntligen har de efterlängtade växellådsdreven anlänt. Vi har väntat hela vintern på en leverans ifrån det stora landet på andra sidan Atlanten.Nu blir det mycket meckande för att få ihop lådan.

RSS 2.0